Egészségügyi kommunikáció

Elsősorban orvosoknak és egészségügyi dolgozóknak, valamint az erre a pályára készülőknek kialakított kurzusunk a pácienssel való gyógyító kommunikáció mellett a munkahelyen a kollegiális viszonyhoz elengedhetetlen retorikai eszköztár elsajátítását is magában foglalja. A segítő beszélgetést folytatók számára is nyitott, gyakorlatorientált kurzusunk a segítő és a kliens kölcsönös megelégedését tekinti céljának. Azt, hogy minderre mekkora szükség lehet az alábbi, nem mindennapi felvétel is tanúsítja:

//indavideo.hu/video/A_halal_az_elet_resze

http://embed.indavideo.hu/player/video/441020cbb0/

Speciális kurzusunk a praktizáló orvosoknak és az erre a pályára készülőknek a következők témákat járja körül

  • Empátia önmagam, a páciens és a kollégáim felé
  • Értő figyelem
  • Érzelmileg terhelt helyzetek kezelése
  • Kritikus üzenetek átadása
    • a páciensnek
    • a hozzátartozóknak
  • Lelki “be- és kimosakodás”
  • A rendelő/kórterem kialakításának kommunikációs értéke
  • A vizit mint kommunikációs helyzet
    • A találkozás és az első benyomások – a beszélgetés bemelegítése
    • Az anamnézis felvétele
    • A diagnózis
    • Az elköszönés
  • Kérdezéstechnika
  • Nonverbális kommunikáció
    • Beszéd közben
    • A testi érintéskor
  • A meggyőzés retorikája
    • a páciens
    • a hozzátartozók
    • a kollégák irányában
  • Agressziókezelés
  • Időmenedzsment
  • Kommunikáció az idős betegekkel
  • Az orvosi konzílium mint tárgyalási helyzet
Orvos-beteg kommunikáció

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük