Tanároknak

A felsőoktatásban dolgozó oktatóknak, konferenciára készülő kutatóknak, doktoranduszoknak, középiskolai vagy nem formális intézményekben tanító tanároknak és tanítóknak szóló kurzusunk a hallgatóság központú, retorikai fejlődést tűzi ki céljául.

Választható kurzusaink oktatóknak, tanároknak:

  1. Minősülési folyamatok (pl. habilitáció, PhD-védés, pedagógusi minősülés) szóbeli folyamataira való felkészítés.
  2. A távoktatási helyzetek retorikája (élő bejelentkezések és felvételek)
  3. E-learning anyagok felvételének retorikája
  4. Óraelemzésünk egy-egy konkrét tanítási alkalom, átfogó retorikai értékelését adja, konkrét fejlesztési területek megfogalmazásával
  5. Átfogó retorikaképzést tudunk nyújtani az oktatási feladatok (tanítás, konzultáció, kollégákkal folytatott kommunikáció) ellátásához
  6. Kritikus üzenetek az oktatásban (fegyelmezés, figyelmeztetés stb.)
  7. Intézményvezetőknek szóló kurzusunk a rektori, dékáni, tanszékvezetői, iskolaigazgatói feladatok retorikai kihívásaihoz nyújt felkészítést

A digitális oktatás kihívásainak leküzdésében szeretnénk segíteni a speciális helyzetbe kényszerülő oktatóknak, tanároknak. Ezzel a céllal készült az Oktatási Hivatal felkérésére az M5 csatornával együttműködésben az alábbi 5 részes oktatóvideó-sorozatunk.

Netorika 1. Hogyan rendezzük be az online távoktatáshoz a saját otthonunkat?

Netorika 2. Hogyan használjunk eszközöket az online előadás közben?

Netorika 3. Tér- és fénykezelés a webkamera előtt

Netorika 4. A nyílászárók és a beszűrődő hangok okozta problémák elkerülése az online szereplés során

Netorika 5. Lelki támasz online lámpalázhoz

A videósorozathoz kapcsolódó képzésünkről szól az alábbi hallgatói visszajelzés:

“Kedves Márton és András, köszönöm az online retorika képzési alkalmat.
Jó volt dolgozni veletek, megismerni benneteket, a téma iránt elkötelezett személyeteket. Köszönöm, hogy segítettetek ránézi arra, hogy a saját, eddig kialakított homeoffice működésemben mi támogathatja és mi vonhatja el a hallgatóság figyelmet.
Köszönöm a megerősítéseket, örültem, hogy erre fektettetek hangsúlyt mindegyik résztvevőnél, és ehhez csatolva hívtátok fel fontos dolgokra a figyelmet. Mentori munkáimban azt tapasztattam eddig, hogy ez a leghatásosabb arra, hogy az átadott információ meg is érkezzen.
Számomra különösen érdekes volt rálátni arra, hogy a modern technika eszközeinek használatakor hogyan szükséges figyelni a normál (offline) előadásnál megszokott részletekre mint gesztus, kiejtés, mondanivaló logikai szerkezete, a hallgatóság bevonása a témába, és hogyan kell új, eddig nem annyira előtérbe kerülő szempontokkal is számot vetni: pl. azzal, hogy a szemkontaktus a kamerára vitt tekintetben valósul meg, a kéz gesztusai látszanak-e a kamerában, mi is van az előadó mögött a háttérben. Örülök, ha tovább tudjátok vinni ezeknek a módszereknek a továbbadását, oktatását.”

Szentes Judit (Katolikus Pedagógiai Intézet, pedagógiai szakértő, közoktatási szaktanácsadó – 2020)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük