A felsőoktatásban dolgozó oktatóknak, konferenciára készülő kutatóknak, doktoranduszoknak, középiskolai vagy nem formális intézményekben tanító tanároknak és tanítóknak szóló kurzusunk a hallgatóság központú, retorikai fejlődést tűzi ki céljául.
Választható kurzusaink oktatóknak, tanároknak:
- Minősülési folyamatok (pl. habilitáció, PhD-védés, pedagógusi minősülés) szóbeli folyamataira való felkészítés.
- A távoktatási helyzetek retorikája (élő bejelentkezések és felvételek)
- E-learning anyagok felvételének retorikája
- Óraelemzésünk egy-egy konkrét tanítási alkalom, átfogó retorikai értékelését adja, konkrét fejlesztési területek megfogalmazásával
- Átfogó retorikaképzést tudunk nyújtani az oktatási feladatok (tanítás, konzultáció, kollégákkal folytatott kommunikáció) ellátásához
- Kritikus üzenetek az oktatásban (fegyelmezés, figyelmeztetés stb.)
- Intézményvezetőknek szóló kurzusunk a rektori, dékáni, tanszékvezetői, iskolaigazgatói feladatok retorikai kihívásaihoz nyújt felkészítést
A digitális oktatás kihívásainak leküzdésében szeretnénk segíteni a speciális helyzetbe kényszerülő oktatóknak, tanároknak. Ezzel a céllal készült az Oktatási Hivatal felkérésére az M5 csatornával együttműködésben az alábbi 5 részes oktatóvideó-sorozatunk.
Netorika 1. Hogyan rendezzük be az online távoktatáshoz a saját otthonunkat?
Netorika 2. Hogyan használjunk eszközöket az online előadás közben?
Netorika 3. Tér- és fénykezelés a webkamera előtt
Netorika 5. Lelki támasz online lámpalázhoz
A videósorozathoz kapcsolódó képzésünkről szól az alábbi hallgatói visszajelzés:
“Kedves Márton és András, köszönöm az online retorika képzési alkalmat.
Szentes Judit (Katolikus Pedagógiai Intézet, pedagógiai szakértő, közoktatási szaktanácsadó – 2020)
Jó volt dolgozni veletek, megismerni benneteket, a téma iránt elkötelezett személyeteket. Köszönöm, hogy segítettetek ránézi arra, hogy a saját, eddig kialakított homeoffice működésemben mi támogathatja és mi vonhatja el a hallgatóság figyelmet.
Köszönöm a megerősítéseket, örültem, hogy erre fektettetek hangsúlyt mindegyik résztvevőnél, és ehhez csatolva hívtátok fel fontos dolgokra a figyelmet. Mentori munkáimban azt tapasztattam eddig, hogy ez a leghatásosabb arra, hogy az átadott információ meg is érkezzen.
Számomra különösen érdekes volt rálátni arra, hogy a modern technika eszközeinek használatakor hogyan szükséges figyelni a normál (offline) előadásnál megszokott részletekre mint gesztus, kiejtés, mondanivaló logikai szerkezete, a hallgatóság bevonása a témába, és hogyan kell új, eddig nem annyira előtérbe kerülő szempontokkal is számot vetni: pl. azzal, hogy a szemkontaktus a kamerára vitt tekintetben valósul meg, a kéz gesztusai látszanak-e a kamerában, mi is van az előadó mögött a háttérben. Örülök, ha tovább tudjátok vinni ezeknek a módszereknek a továbbadását, oktatását.”